Proč na motobrzdu?
- Prvním z důvodů je zjištění výkonu svého motocyklu
- Prvním z důvodů je zjištění výkonu svého motocyklu
- Druhým důvodem je zjištění správného seřízení Vašeho stroje
- Třetím důvodem je že jste udělali investice do svého stroje a chcete vidět výsledky Vašich investic
To znamená provést měření před a po úpravách a to zejména těchto:
výměna originálního vzduchového filtru za sportovní |
výměna kompletních výfukových svodů |
výměna koncovky výfuku |
montáž Power Commanderu |
montáž sportovních kapotáží s rozdílným sáním |
výměna rozvodu v motoru (i tehdy se výrazně mění hodnoty) |
přesné seřízení karburátorů |
Např. při výměně za otevřenou koncovku dojde k jinému proudění výfukových plynů ve výfuku, tím se změní tlaky ve spalovacím prostoru a právě takovéto věci je třeba doladit. Bohužel bez grafického znázornění vám pouhým „poštelováním“ (aniž bychom kohokoliv chtěli urazit) není schopen žádný mechanik říci, jestli se něco na motoru zlepšilo nebo naopak (vlastní zkušenost – např. po namontování otevřeného vzduchového filtru máte pocit, že má motocykl silnější tah, ale na grafu zjistíte, že ztrácí výkon o 2000 otáček dříve, než před výměnou)
Po každé výše uvedené změně na Vašem motocyklu, sidecaru, skútru či čtyřkolce nastávají změny a proto je důležité vše změřit !!!!! a motocykl naladit zpět do optimálního režimu.
Po měření na naší motobrzdě se dozvíte tyto hodnoty:
Jaký je skutečný maximální výkon a kroutící moment Vašeho motocyklu |
Průběh kroutícího momentu Vám přesně ukáže, kdy je nejlepší přeřazovat a v jakých otáčkách motor nejlépe pracuje |
Dokážeme také změřit maximální rychlost Vašeho motocyklu |
Pří ladění motocyklu se zobrazují grafy, které se průběhu ladění mění a tím dostáváme aktuální nastavení motocyklu |
Velmi důležité je zaznamenávání průběhu bohatosti směsi po celou dobu měření. Bohatost směsi velmi ovlivňuje správnou činnost a životnost motoru. |
Co ještě motobrzda ukáže
Motobrzda je i není zařízení pro závodní jezdce, kteří chtějí dosahovat maximálních výkonů a rychlostí. Na motobrzdě se kromě měření výkonu a ladění dá zkontrolovat i stav podvozku Vašeho motocyklu. Po upevnění motocyklu do stolice se dají zkontrolovat vůle v ložiskách kol, krku řízení, přepákování či vycentrování zadního kola.
Na motobrzdě se dají zjistit i závady na motoru. Například špatně seřízené karburátory nebo vstřikování.
To vše se dá jednoduše vyčíst s křivky bohatosti směsi. Další závadou kterou lze odhalit je prokluzující spojka či porucha v převodovce která je vidět na křivce převodového poměru. U skútrů lze na křivce odhalit problém se mechanizmem variátoru.